چرا باید سرمایه گذاری کنیم
نوشته شده توسط : spudgene

وقتی صحبت از سلامتی و خطر covid-19 شد؛ ما هرگز انقدر هوشیار نبوده‌­ایم. ما دست‌ها را می‌شویم؛ ورزش می‌کنیم تا سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم و به دنبال واکسنی برای مبارزه با ویروس کرونا هستیم. در این برهه سیستم­‌های مراقبت­‌های بهداشتی ما تحت فشار قرار می‌گیرند و بخش­‌های دولتی و خصوصی را به درک اهمیت سرمایه­‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان وا می‌دارند. چرا که با توجه به تقاضا، با سرمایه‌­گذاری درست می‌توان این بخش را بهبود بخشید و در راستای ارتقای سلامت تلاش کرد. همچنین در آغاز شیوع کرونا، فرصت­‌های گسترده­‌ای برای سرمایه­‌گذاران این حوزه فراهم شد که به عنوان تاییدی برای به دست آوردن سرمایه در این حوزه به شمار می‌رود.

چرا باید در سهام‌های حوزه بهداشت سرمایه گذاری کنیم؟

مراقبت‌های بهداشتی بخشی با فرصت‌­های عظیم است که توسط روندهای جمعیتی بلندمدت و اصول بنیادین پشتیبانی می‌شود. در واقع می‌توان گفت؛ مراقبت‌های بهداشتی یک بخش به صورت رشد دفاعی است که با ماهیت دفاعی و رشدی آن مشخص می‌شود. همچنین در مقایسه با دیگر بخش­‌ها، تقاضا برای مراقبت‌های بهداشتی انعطاف­پذیری بیشتری دارد و کمتر تحت­ تاثیر نوسانات اقتصادی قرار می‌گیرد. از لحاظ تاریخی، این بخش قوی­ترین عملکرد را در دوره­‌های مختلف داشته است که نشان می‌دهد سرمایه­‌گذاران می‌توانند به چشم­‌انداز کلان اقتصادی آن توجه کنند.

در همین حال سرمایه­‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان با رشد ناشی از روندهای جمعیتی و نوآوری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. پیری جمعیت در بازارهای توسعه ­یافته و در حال ظهور، افزایش ثروت و طبقه متوسط، منجر به افزایش تقاضا برای مراقبت‌های بهداشتی می‌شود. این بخش همچنین گلخانه­‌ای برای نوآوری است. مجموعه­‌ای از شرکت­‌های تحقیق و توسعه، دائما محصولات و خدمات جدیدی را برای تامین نیازها ارائه می‌دهند که به عنوان محرکی بلندمدت برای رشد این بخش عمل می‌کنند.

زیر مجموعه‌های حوزه بهداشت و درمان

مراقبت­‌های بهداشتی بخش بسیار گسترده­ای است. این حوزه شامل چهار زیربخش اصلی داروسازی، بیوتکنولوژی، ارائه‌­دهندگان و خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین تجهیزات و لوازم پزشکی می‌شود. هر یک از این زیربخش­‌ها، فرصت مناسبی برای سرمایه­‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان به شمار می‌روند و روزبه­‌روز در حال رشد هستند.

داروسازی

در میان همه‌­ی زیربخش­‌های مراقبت‌های بهداشتی، احتمالا در زندگی با داروها آشناییت بیشتری داشته باشید. داروها که به منظور تسکین درد و از بین بردن بیماری ساخته می‌شوند؛ ترکیبات شیمیایی کوچکی هستند که می‌توانند به راحتی از موانع یا غشاهای بدن عبور کنند. امروزه با گسترش و پیشرفت دانش، فرمول­های جدیدی برای ساخت انواع داروها کشف می‌شوند که نیاز به این داروها در جامعه امروزی به وضوح دیده می‌شود. ازاین­رو این زیربخش، از پرمتقاضی­‌ترین بخش‌­های حوزه بهداشت و درمان محسوب می‌شود که از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیوتکنولوژی

شرکت­‌های مربوط به بیوتکنولوژی، همانند داروسازی به تولید دارو مشغول هستند؛ اما نحوه تولید داروی هر یک از آنها با یکدیگر تفاوت دارد. بیوتکنولوژی­‌ها بر خلاف داروها، ترکیبات پروتئینی بزرگی هستند که در عبور از غشاها مشکل دارند. این بخش اغلب بر ایجاد محصولات مرتبط با زیست برای استفاده در زمینه­‌هایی مانند بیماری­های نادر، سرطان­شناسی، داروهای مرتبط با کووید -19 و واکسن­‌های بالقوه تمرکز دارد.

 





:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: