درمان سرطان ریه پیشترفته
نوشته شده توسط : spudgene

درمان سرطان ریه: اقدامات و روش‌های پیشرفتهدرمان سرطان ریه به نوع و مرحله بیماری بستگی دارد. تشخیص با یک بافت‌برداری که اغلب از طریق برونکوسکوپی یا راهنمای سی‌تی انجام می‌شود، قابل تأیید شدن است. درمان و نتایج طولانی مدت به نوع سرطان، مرحله (شدت گسترش) و وضعیت بیمار بستگی دارند.

درمان سرطان ریه در مراحل اولیه

در مراحل اولیه، سرطان ریه بدون علامت است. در ۲۵٪ موارد، طی عکس رادیوگرافی ساده قفسهی سینه یا سی تی اسکن، به طور تصادفی و هنگام بررسی دیگر بیماریها تشخیص داده می‌شود. در این مرحله، توده سرطانی کوچک و به اندازه یک سکه است و فرد هیچ علامتی ندارد. رشد و حمله سرطان به بافت ریه و بافتهای اطراف، در تنفس اختلال ایجاد می‌کند و در نهایت به مرگ می‌انجامد.

درمان سرطان ریه در مراحل پیشرفته

در مراحل پیشرفته، درمان به روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی تقسیم می‌شود. روش‌های تهاجمی شامل جراحی، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی هستند. روش‌های غیرتهاجمی شامل درمان هدفمند با داروها و مانع ارسال پیام رشد و گسترش بیشتر بین سلول‌های سرطانی می‌شوند.

درمان سرطان ریه با داروها

درمان سرطان ریه با داروها به دو دسته تقسیم می‌شود: داروهای شیمی‌درمانی و داروهای هدفمند. داروهای شیمی‌درمانی به سلول‌های سرطانی حمله می‌کنند و رشد و گسترش آنها را متوقف می‌کنند. داروهای هدفمند به سلول‌های سرطانی حمله می‌کنند و منابع غذایی برای رشد آنها را قطع می‌کنند.

درمان سرطان ریه با رادیوتراپی

رادیوتراپی به درمان سرطان ریه با استفاده از اشعه‌های یونیزه شده می‌پردازد. این روش در مراحل پیشرفته سرطان ریه استفاده می‌شود و به کاهش اندازه تومور و کاهش ریسک متاستاز کمک می‌کند.

درمان سرطان ریه با جراحی

جراحی در مراحل اولیه سرطان ریه استفاده می‌شود و به حذف کامل تومور کمک می‌کند. در مراحل پیشرفته، جراحی به همراه دیگر روش‌های درمان استفاده می‌شود.

پیشگیری از سرطان ریه

پیشگیری از سرطان ریه به رژیم غذایی سالم و عدم مصرف سیگار بستگی دارد. مصرف سبزیجات و میوه جات زیاد ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد. همچنین، استفاده از مکمل ویتامین آ، ویتامین ث، ویتامین دی یا ویتامین ای احتمال ابتلا به سرطان ریه را کاهش نمی‌دهد.

ریسک فاکتورها

ریسک فاکتورهای سرطان ریه شامل سابقه خانوادگی، سابقه سیگار کشیدن، کار در محیطی که دود سیگار دیگران در آنجا وجود دارد، و استنشاق دود سیگار هستند. سابقه خانوادگی سرطان ریه احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد. سابقه سیگار کشیدن و کار در محیطی که دود سیگار دیگران در آنجا وجود دارد، ریسک ابتلا به سرطان ریه را افزایش می‌دهند. استنشاق دود سیگار دلیل سالانه حدود ۳٬۴۰۰ مرگ و میر ناشی از سرطان ریه در ایالات متحده آمریکا است.

نتایج طولانی مدت

نتایج طولانی مدت درمان سرطان ریه به نوع سرطان، مرحله (شدت گسترش) و وضعیت بیمار بستگی دارند. استفاده از سی تی اسکن دوز پایین در افراد دارای ریسک بالا، ریسک مرگ ناشی از سرطان ریه را کاهش می‌دهد. با این وجود، نرخ بالایی از اسکنهای مثبت وجود دارد که ممکن است باعث شود به روش‌های تهاجمی و نیز هزینه‌های بالا بروند.





:: برچسب‌ها: سرطان ریه ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: