اختلال اضطراب اجتماعی
نوشته شده توسط : spudgene

انسان ها حیواناتی اجتماعی هستند و توانایی آنها برای جا افتادن راحت در موقعیت های اجتماعی بر بسیاری از جنبه های مهم زندگی آنها از جمله خانواده، تحصیل، کار، اوقات فراغت، قرار ملاقات و روابط تأثیر می گذارد.

 

انواع فوبیا نوعی اختلال اضطرابی است که در آن موقعیت‌ها یا چیزهای خاصی باعث ایجاد ترس و اضطراب در افراد می‌شود و باعث می‌شود از این چیزها دوری کنند، ترس و اضطراب با خطر واقعی متناسب نیست، انواع خاصی از فوبیا وجود دارد.

 

با این حال، اگرچه برخی از اضطراب‌ها در موقعیت‌های اجتماعی طبیعی است، اما افراد مبتلا به فوبیای اجتماعی اضطراب زیادی دارند، که باعث می‌شود یا از این موقعیت‌های اجتماعی دوری کنند یا ناراحتی را تجربه کنند.حدود 13 درصد از افراد در مقطعی از زندگی خود از اختلال اضطراب اجتماعی رنج می‌برند. این اختلال در هر دوره 12 ماهه حدود 9 درصد از زنان و 7 درصد از مردان را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

برخی از بزرگسالان مبتلا به فوبیای اجتماعی در کودکی خجالتی بودند، در حالی که برخی دیگر تا بعد از بزرگسالی علائم اضطراب قابل توجهی نداشتند.

 

افراد مبتلا به فوبیای اجتماعی نگران هستند که عملکرد، اعمال یا اعمالشان نامناسب به نظر برسد. اغلب نگران این هستند که آشکار باشد - بنابراین عرق می‌کنند، سرخ می‌شوند، استفراغ می‌کنند، می‌لرزند یا صدایی ترک دارند. همچنین احساس اضطراب می‌کنند. از دست دادن رشته فکری یا ناتوانی در یافتن کلمات برای بیان خود.

 

برخی از اشکال فوبیای اجتماعی با حالات خاصی از عملکرد مرتبط هستند و زمانی که فرد باید فعالیت خاصی را در مکان های عمومی انجام دهد منجر به اضطراب می شود، در حالی که همان فعالیت زمانی که فرد به تنهایی آن را انجام می دهد منجر به هیچ اضطرابی نمی شود. منجر به اضطراب در بین افراد مبتلا به فوبیا می شود: اجتماعی شامل:

 

سخنرانی عمومی یا سخنرانی عمومی

اجرای عمومی، مانند خواندن در کلیسا یا نواختن ساز

غذا خوردن با دیگران

ملاقات با افراد جدید

گفتگو

امضای سند در حضور شاهدان

از حمام عمومی استفاده کنید

یک نوع کلی تر از فوبیای اجتماعی با اضطراب در بسیاری از موقعیت های اجتماعی مشخص می شود.

 

در هر دو نوع فوبیای اجتماعی، افراد می ترسند که در تعاملات اجتماعی کمتر از انتظارات یا انتقاد دیگران عمل کنند، و احساس خجالت، ناامیدی، طرد شدن یا مورد سوء استفاده دیگران می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: