اختلال استرس پس از سانحه
نوشته شده توسط : spudgene

اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کمک به یکی از عزیزان خود برای مقابله با استرس تروما انجام دهید، خواه این آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض تصادف باشد یا هر نوع خشونت، مانند آزار کلامی، فیزیکی، خانگی یا جنسی، یا حضور در یک نبرد نظامی. یا هر نوع شوک دیگری.

 

فرد مبتلا به اختلال استرس حاد در ماه اول پس از قرار گرفتن در معرض تروما، علائم استرس شدیدی را بروز می دهد. این علائم معمولاً شامل احساس ترس یا عصبی بودن، بازگشت به گذشته به رویداد آسیب زا، دیدن کابوس، مشکل در خوابیدن یا علائم دیگر است. اگر این علائم بیش از یک ماه ادامه داشته باشد به طوری که ادامه انجام کارهای روزانه، رفتن به محل کار یا مدرسه یا انجام کارهای ضروری برای او دشوار شود، احتمالاً از اختلال استرس پس از سانحه رنج می برد.

 

چه این فرد از اختلال استرس حاد یا اختلال استرس پس از سانحه رنج می برد، دریافت ارزیابی و مشاوره حرفه ای می تواند تفاوت اساسی در روند بهبودی ایجاد کند. او را تشویق کنید تا با یک پزشک یا متخصص بهداشت روانی آموزش دیده صحبت کند.

 

شما همچنین می توانید با حمایت از شنونده کمک کنید، اما بدون تلاش برای "رفع" وضعیت. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

 

برای گوش دادن آماده باشید اما به او فشار نیاورید. به او بگویید که می خواهید به او گوش دهید و ببینید چه احساسی دارد. اما اگر حاضر نیست یا نمی خواهد صحبت کند، به او فشار نیاورید. فقط به او اطمینان دهید که هر زمان که بخواهد صحبت کند در کنارش خواهید بود.

زمان مناسبی را برای صحبت انتخاب کنید. وقتی هر دوی شما آماده صحبت هستید، زمان و مکانی را بدون مزاحمت و وقفه انتخاب کنید. و به او گوش دهید. اگر بعضی چیزها را نمی فهمید از او بپرسید. اما از وسوسه حدس زدن، حدس زدن، نصیحت کردن یا گفتن «من واقعاً می‌دانم چه احساسی دارید» اجتناب کنید.

بدانید چه زمانی استراحت کنید. اگر احساس می‌کنید که مکالمه برای او استرس‌زا می‌شود، به او فرصت دهید صحبت را متوقف کند و یک روز دیگر دوباره گفتگو را از سر بگیرد. سپس آن را ادامه دهید.

اگر در مورد خودکشی صحبت کرد کمک بگیرید. اگر در گفتار یا اعمال فرد آسیب دیده به نظر می رسد که او ممکن است اقدام به خودکشی کند، در واکنش خود آرام باشید اما بلافاصله اقدام کنید. مراقب باشید او را تنها نگذارید. اما اگر تنها گذاشتن او خطری ندارد، حتما قرص‌ها، سلاح‌های گرم یا هر وسیله دیگری را که می‌تواند برای آسیب رساندن به خود استفاده کند را بردارید و در اسرع وقت از یک متخصص آموزش دیده کمک بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: