درمان قطعی سرطان ریه و سرطان
نوشته شده توسط : spudgene

تشخیص زودهنگام سرطان این احتمال را افزایش می دهد که بیمار به درمان پاسخ دهد، می تواند احتمال بقا را افزایش دهد و نرخ عوارض و همچنین هزینه های درمان گران قیمت را کاهش دهد. با تشخیص سرطان ریه و اجتناب از تأخیر در مراقبت، می توان پیشرفت های قابل توجهی در زندگی بیماران سرطانی ایجاد کرد.

 

در اینجا سه ​​مؤلفه تشخیص زودهنگام وجود دارد:

 

از علائم سرطان در اشکال مختلف آن و اهمیت مشاوره پزشکی در هنگام مشاهده نتایج غیرعادی آگاه باشید.

ارائه خدمات ارزیابی بالینی و تشخیصی؛

ارجاع به موقع بیمار برای دریافت خدمات درمانی.

تشخیص زودهنگام سرطان علامت دار در همه شرایط و برای اکثر انواع مهم است. برنامه های کنترل سرطان باید به گونه ای طراحی شوند که تاخیر در تشخیص، درمان و مراقبت های حمایتی را کاهش داده و بر موانع غلبه کند.

 

مرتب سازی

هدف غربالگری شناسایی افرادی است که نتایج معاینه آنها نشان می دهد که نوع خاصی از سرطان یا مرحله قبلی آن را قبل از ظاهر شدن علائم آن دارند. اگر در طول غربالگری ناهنجاری‌هایی شناسایی شد، باید آزمایش‌های بیشتری برای تعیین تشخیص نهایی انجام شود و در صورت تایید سرطان، بیمار باید برای درمان ارجاع شود.

 

برنامه های غربالگری برای برخی از انواع سرطان موثر است، اما نه همه آنها، و به طور کلی پیچیده تر و منابع فشرده تر از تشخیص زودهنگام هستند، زیرا به تجهیزات ویژه و کارکنان متخصص نیاز دارند. حتی زمانی که برنامه های غربالگری به خوبی تثبیت شده باشند، برنامه های تشخیص زودهنگام همچنان برای شناسایی سرطان در افرادی که معیارهای غربالگری را بر اساس سن یا عوامل خطر ندارند، ضروری است.

 

انتخاب بیماران برای برنامه های غربالگری بر اساس سن و عوامل خطر برای جلوگیری از مطالعات بیش از حد مثبت کاذب است. نمونه هایی از روش های مرتب سازی عبارتند از:

 

تست HPV (شامل آزمایش DNA و HPV mRNA) به عنوان روش های ارجح برای تریاژ سرطان دهانه رحم.

و ماموگرافی برای تریاژ موارد سرطان پستان در زنان بین 50 تا 69 سال که در مکان هایی با سیستم های بهداشتی قوی یا نسبتا قوی زندگی می کنند.

کیفیت برنامه های غربالگری و تشخیص زودهنگام باید تضمین شود.

 

رفتار

تشخیص صحیح سرطان برای درمان قطعی سرطان ریه ضروری است زیرا هر نوع نیاز به یک رژیم درمانی خاص دارد و درمان آن معمولاً شامل جراحی، رادیوتراپی و/یا درمان جامع (شیمی‌درمانی، درمان‌های هورمونی، درمان‌های بیولوژیکی هدفمند) است. انتخاب مناسب دوره درمانی هم نوع سرطان و هم فرد تحت درمان را در نظر می گیرد. برای دستیابی به نتیجه درمانی مورد انتظار، لازم است پروتکل درمانی در یک بازه زمانی مشخص تکمیل شود.

 

تعیین اهداف مورد نظر درمان یکی از اولین گام‌های مهم است و هدف اولیه عموماً درمان سرطان ریه یا افزایش طول عمر فرد مبتلا است. بهبود کیفیت زندگی بیمار هدف مهمی است که می توان با حمایت های لازم از بیمار برای حفظ سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و اخلاقی وی و ارائه مراقبت های تسکینی در مراحل پایانی سرطان به او دست یافت.

 

برخی از رایج ترین انواع سرطان، مانند سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، سرطان دهان و سرطان روده بزرگ، زمانی که به موقع تشخیص داده شوند و بر اساس بهترین شیوه ها درمان شوند، احتمال بهبودی بیشتری دارند.

 

نرخ درمان برخی از انواع سرطان، مانند تومورهای مجرای اسپرم ساز بیضه و انواع سرطان خون و لنفوم که کودکان را مبتلا می کند، نیز در صورت ارائه درمان مناسب به بیماران افزایش می یابد، حتی اگر سلول های سرطانی به سایر قسمت های بدن گسترش یافته باشند.

 

با این حال، تفاوت قابل توجهی در نرخ در دسترس بودن درمان بین کشورهای با سطوح مختلف درآمد وجود دارد. طبق گزارش ها، درمان همگانی در بیش از 90 درصد کشورهای با درآمد بالا، اما در کمتر از 15 درصد از کشورهای کم درآمد در دسترس است





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: