تومور ریه در اسکن
نوشته شده توسط : spudgene

خلاصه

سرطان ریه همچنان علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در جهان است که به طور کلاسیک به دو نوع بافت شناسی عمده تقسیم می شود: سرطان ریه سلول غیر کوچک (NSCLC) (85٪ بیماران) و سرطان ریه سلول کوچک (SCLC). ) (15%). گزارش شده است که محل تومور با پیش آگهی تومورهای جامد مختلف مرتبط است. چندین نوع سرطان اغلب در یک منطقه خاص رخ می دهد و بیشتر مستعد گسترش به مکان های مستعد هستند، از جمله سرطان کولورکتال، سرطان پروستات، سرطان معده، سرطان تخمدان، سرطان دهانه رحم، سرطان مثانه، تومور ریه و غیره. علاوه بر این، محل تومور نیز به عنوان یک عامل خطر برای نئوپلاسم ریه با بیماری انسدادی مزمن ریه / آمفیزم در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، محل اولیه سرطان ریه با متاستاز به غدد لنفاوی خاص مرتبط است. و تجزیه و تحلیل اخیر نشان داده است که مکان اولیه ممکن است بر الگوی متاستاز در NSCLC متاستاتیک بر اساس جمعیت زیاد تأثیر بگذارد. مطالعات متعدد عامل "مکان" را در مدل ریسک ثبت کرده اند. محل آناتومی و محل خاص لوب هر دو در پیش آگهی مهم هستند. بنابراین، برای ما مهم است که ویژگی های مربوط به محل تومور را با توجه به تعاریف مختلف روشن کنیم. با این حال، تعاریف متناقض در مورد محل تومور در بین مقالات مختلف بحث برانگیز است. همچنین راهنمایی قابل توجهی در درمان چند حالته در زمان حاضر است. در این بررسی، هدف ما عمدتا ارائه بینشی جدید در مورد محل تومور، از جمله آناتومی، آسیب شناسی بالینی، و پیش آگهی در بیماران مبتلا به نئوپلاسم ریه است.

 

خلاصه

سرطان ریه همچنان عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در جهان است که به طور کلاسیک به دو نوع بافت شناسی عمده تقسیم می شود: سرطان ریه سلول غیر کوچک (NSCLC) (85٪ بیماران) و سرطان ریه سلول کوچک (SCLC). ) (15%). گزارش شده است که محل تومور با پیش آگهی تومورهای جامد مختلف مرتبط است. چندین نوع سرطان اغلب در یک منطقه خاص رخ می دهد و بیشتر مستعد گسترش به مکان های مستعد هستند، از جمله سرطان کولورکتال، سرطان پروستات، سرطان معده، سرطان تخمدان، سرطان دهانه رحم، سرطان مثانه، تومور ریه و غیره. علاوه بر این، محل تومور نیز به عنوان یک عامل خطر برای نئوپلاسم ریه با بیماری انسدادی مزمن ریه / آمفیزم در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، محل اولیه سرطان ریه با متاستاز به غدد لنفاوی خاص مرتبط است. و تجزیه و تحلیل اخیر نشان داده است که مکان اولیه ممکن است بر الگوی متاستاز در NSCLC متاستاتیک بر اساس جمعیت زیاد تأثیر بگذارد. مطالعات متعدد عامل "مکان" را در مدل ریسک ثبت کرده اند. محل آناتومی و محل خاص لوب هر دو در پیش آگهی مهم هستند. بنابراین، برای ما مهم است که ویژگی های مربوط به محل تومور را با توجه به تعاریف مختلف روشن کنیم. با این حال، تعاریف متناقض در مورد محل تومور در بین مقالات مختلف بحث برانگیز است. همچنین راهنمایی قابل توجهی در درمان چند حالته در زمان حاضر است. در این بررسی، هدف ما عمدتا ارائه بینشی جدید در مورد مکان تومور، از جمله آناتومی، آسیب شناسی بالینی، و پیش آگهی در بیماران مبتلا به نئوپلاسم ریه است.

معرفی

سرطان ریه علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در جهان است و به طور کلاسیک به دو نوع بافت شناسی عمده تقسیم می شود: سرطان ریه سلول غیر کوچک (NSCLC) و سرطان ریه سلول کوچک (SCLC). NSCLC شایع ترین نوع نئوپلاسم ریه است که عمدتاً شامل سه زیرگروه هیستوپاتولوژیک مختلف است: آدنوکارسینوم (ADC)، کارسینوم سلول سنگفرشی (SCC) و کارسینوم سلول بزرگ (LCC).

گزارش شده است که محل تومور با پیش آگهی تومورهای جامد مختلف مرتبط است. چندین نوع سرطان اغلب در یک منطقه خاص رخ می دهد و بیشتر مستعد گسترش به مکان های مستعد هستند، از جمله سرطان کولورکتال، سرطان تخمدان، سرطان دهانه رحم، تومور ریه در اسکن و غیره. همچنین عوامل زیادی برای پیش‌بینی پیش‌آگهی بقای بدتر از جمله مرحله، بیان ژن، عوامل ایمنی و مکان اولیه وجود دارد. مطالعات نشان داده اند که محل تومور اولیه با پیش آگهی مرتبط است که شامل سرطان مری، سرطان روده بزرگ و NSCLC قابل احترام است.[2-5]

اعتقاد بر این بود که ADC ریه اغلب در بافت‌های ریه محیطی رخ می‌دهد، اما در بافت‌های مرکزی نیز رخ می‌دهد.[6] اگرچه اکثر SCC ریه معمولاً در برونش اصلی یا لوبار قرار دارند، SCC محیطی به طور فزاینده ای در سال های اخیر مشاهده شده است.[7-16] SCLC معمولا در ناحیه مرکزی ریه یافت می شود.[17] با این حال، مطالعات اخیر نشان داده است که SCLC محیطی شایع تر است.





:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: