درمان قطعی سرطان ریه با اسپادژن
نوشته شده توسط : spudgene

در حوزه درمان سرطان ریه، تحقیقات و آزمایشات متعددی در جریان هستند. در زیر، به برخی از روش‌های جدید و نوآورانه درمان سرطان ریه که در حال بررسی هستند، اشاره می‌کنم:

 

درمان‌های ایمنی‌زا (Immunotherapies): این درمان‌ها بر اساس استفاده از قدرت سیستم ایمنی بدن برای تشخیص و نابودی سلول‌های سرطانی عمل می‌کنند. یکی از روش‌های معروف در این حوزه، استفاده از آنتی‌بادی‌های مهارکننده نقاط کنترلی ایمنی مانند پی‌دی-1 (PD-1) و پی-لیگاند 1 (PD-L1) است. این درمان‌ها در برخی از نوع‌های سرطان ریه موثر بوده‌اند و می‌توانند به عنوان درمان تکنولوژیکی جدید مورد استفاده قرار بگیرند.

 

درمان‌های هدفمند (Targeted Therapies): درمان‌های هدفمند بر اساس تغییرات ژنتیکی خاصی که در سلول‌های سرطانی وجود دارد، عمل می‌کنند. این درمان‌ها به طور مستقیم به روند تکثیر و رشد سلول‌های سرطانی مداخله کرده و آن‌ها را تخریب می‌کنند. برخی از درمان‌های هدفمند که در سرطان ریه در حال مطالعه هستند، شامل مهارکننده‌های تیروزین کیناز مانند لاپاتینیب (Lapatinib) و مهارکننده‌های پی‌ای‌کی مانند کریزوتینیب (Crizotinib) هستند.

 

درمان‌های ژنتیکی و سلولی (Gene and Cell Therapies): این روش‌ها بر اساس تغییرات ژنتیکی در سلول‌های سرطانی عمل می‌کنند. به عنوان مثال، درمان‌های ژنتیکی می‌توانند از طریق تغییر ژنتیکی سلول‌های سرطانی باعث تخریب آن‌ها شوند. همچنین، درمان‌های سلولی مانند درمان با استفاده از ترانسفکت شده بودن سلول‌های سیتوتوکسیک (با توانایی نابودی سلول‌های سرطانی) نیز در حال بررسی هستند.

 

درمان‌های واکسنی (Vaccines): درمان‌های واکسنی بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن به منظور تشنج و نابودی سلول‌های سرطانی تأکید دارند. این درمان‌ها می‌تتوانند به عنوان تکنیک‌های جدیدی در درمان قطعی سرطان ریه استفاده شوند.

 

درمان‌های هایپرترمیا (Hyperthermia): هایپرترمیا به افزایش دمای منطقه‌ای که سلول‌های سرطانی در آن قرار دارند، اشاره دارد. این روش می‌تواند با استفاده از امواج رادیویی، میدانهای الکتریکی یا همزمانی آن‌ها با درمان‌های دارویی انجام شود. افزایش دما به داخل سلول‌های سرطانی منجر به تخریب آن‌ها می‌شود.

 

درمان‌های نورپردازی (Photodynamic Therapy): در این روش، یک ماده حساس به نور (عامل فعال) به بیمار تزریق می‌شود و سپس با تابش نور یا لیزر به آن قسمت از بدن که سلول‌های سرطانی در آن قرار دارند، فعال می‌شود. این فعال‌سازی منجر به تخریب سلول‌های سرطانی می‌شود.

 

درمان‌های نانوپزشکی (Nanomedicine): نانوذرات و نانومواد را می‌توان درمان‌های سرطان ریه مؤثری در نظر گرفت. این درمان‌ها می‌توانند به طور هدفمند به سلول‌های سرطانی نفوذ کنند و داروها را به صورت مستقیم و با دقت بیشتری در نزدیکی سلول‌های سرطانی تحریک کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: