یک ماشروم در کانادا
نوشته شده توسط : spudgene

در حالی که فروش، خرید مجیک ماشروم در کانادا غیرقانونی است، به نظر می رسد این ماده در حال افزایش محبوبیت است. حتی روی بیلبوردهای برخی از شهرهای کانادا نیز دیده شده است. همانطور که در مورد شاهدانه، که قبل از قانونی شدن عادی شده بود، دیدیم، برخی از کارمندان ممکن است به اشتباه فکر کنند که می توانند به طور قانونی از قارچ جادویی استفاده کنند یا در اختیار داشته باشند - حتی در محل کار.

 

سوالات کارفرما در مورد یک پدیده قارچی

برای کارفرمایان کانادایی، دستیابی به یک کنترل خوب بر تأثیر افزایش استفاده از قارچ جادویی می تواند دشوار باشد، چه رسد به تشخیص آن. برای کمک، ما پنج سوال را گردآوری کرده ایم تا شما را در مسیر درست قرار دهیم.

 

1. اثرات استفاده از سیلوسایبین چیست؟

قارچ جادویی دارای ترکیب شیمیایی مشابه سروتونین، یکی از هورمون های احساس خوب ما است. آنها همچنین دارای خواص توهم زایی هستند.

 

Health Canada تعدادی از اثرات مربوط به استفاده از سیلوسایبین را فهرست می کند. در کوتاه مدت می تواند باعث سرخوشی و خنده های غیرقابل کنترل شود. اما همچنین می تواند باعث توهم، ترس و پارانویا شود. فردی که قارچ جادویی مصرف کرده است ممکن است گیج یا سرگردان به نظر برسد یا حملات پانیک را تجربه کند.

 

این اثرات به طور کلی در عرض 15 تا 45 دقیقه پس از مصرف ظاهر می شود و برای چهار تا شش ساعت باقی می ماند.

 

قارچ جادویی معمولاً به شکل جامد (به صورت قرص یا خشک و آسیاب شده) مصرف می شود یا برای تهیه چای دم کرده می شود. هنگامی که به صورت پودر هستند، می توان آنها را نیز خرخر کرد. آنها هرگز نباید تزریق شوند. انجام این کار می تواند منجر به یک اورژانس پزشکی جدی شود، زیرا می تواند باعث شوک سپتیک و نارسایی ارگان های چند سیستمی شود.

 

2. چه علائمی از مصرف سیلوسایبین در محل کار قابل تشخیص است؟

همراه با تغییرات خلقی و اثرات شناختی که در بالا توضیح داده شد، اثرات فیزیکی می تواند شامل سبکی سر، اسپاسم یا تشنج، تعریق، بی حسی، گشاد شدن مردمک چشم، از دست دادن هماهنگی و حتی از دست دادن کنترل ادرار باشد. با این حال، این علائم لزوماً مختص استفاده از سیلوسایبین نیستند.

 

این اثرات به این معنی است که استفاده از قارچ جادویی به آسانی با بسیاری از مشاغل، به ویژه مشاغل پرخطر که شامل کار با ابزارهای دقیق، کار در ارتفاعات یا رانندگی وسایل نقلیه موتوری است، سازگار نیست.

 

هیچ دو دوزی یکسان نیست. گونه های مختلفی از قارچ جادویی وجود دارد، و اثرات حتی می تواند بین دو قارچ از یک گونه متفاوت باشد. در نتیجه، کاربران نمی توانند به راحتی اثرات را بر اساس دوز مصرف شده پیش بینی کنند. با توجه به اثرات طولانی مدت آن، سیلوسایبین می تواند با عملکرد کارمند تداخل کند، حتی اگر خارج از ساعات کاری مصرف شود.

 

علاوه بر این، مسمومیت شدید می تواند ناشی از مصرف تصادفی قارچ جادویی شبیه به هم باشد.

 

هیچ مطالعه ای اثرات طولانی مدت استفاده طولانی مدت از قارچ جادویی را ارزیابی نکرده است. در حال حاضر، شواهد کمی مبنی بر اینکه مصرف قارچ های توهم زا می تواند باعث وابستگی جسمانی شود وجود دارد، اما ادامه استفاده از آن می تواند منجر به وابستگی روانی شود. به نظر می رسد که بسیاری از مصرف کنندگان نسبت به دارو تحمل می کنند و برای دستیابی به اثر مطلوب، مصرف را افزایش می دهند.

 

در مقابل، میکرودوز شامل مصرف مقادیر کم (حدود 100 میلی گرم یا یک دهم دوز معمولی) هر چند روز یکبار است. به گفته طرفداران میکرودوز، این برای ایجاد اثرات روانگردان رایج کافی نیست، اما به کاهش علائم اضطراب و افسردگی کمک می کند.

 

3. چگونه کارفرمایان می توانند محصولات سیلوسایبین را تشخیص دهند؟

این محصولات معمولاً به عنوان قارچ خشک فروخته می شوند. با این حال، از آنجایی که آنها به روش های مختلف مصرف می شوند، ممکن است به سختی بتوان آن ها را در محل کار تشخیص داد. به عنوان مثال، آنها را می توان در عسل، روغن یا چای دم کرد یا به عنوان یک ماده در ریزوتو استفاده کرد.

 

4. آیا سیلوسایبین اثرات درمانی دارد؟

در حالی که سیلوسایبین مدت‌هاست به صورت تفریحی مصرف می‌شود، استفاده درمانی از آن در حال حاضر برای ارزیابی مناسب پتانسیل آن به عنوان یک درمان جزئی برای اعتیاد، افسردگی و استرس پس از سانحه مورد مطالعه قرار گرفته است. کارآزمایی‌های بالینی چنین روان‌درمانی‌هایی با کمک روان‌گردان تنها چند سالی است که در کانادا مجاز بوده و تحت نظارت دقیق انجام می‌شوند.

 

بنابراین غیرممکن نیست که یک کارمند سیلوسایبین را به عنوان بخشی از یک مطالعه تحقیقاتی در مورد کاربردهای پزشکی مصرف کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: