روش های تشخیص سرطان ریه
نوشته شده توسط : spudgene

افرادی که خطر ابتلا به سرطان ریه را با توجه به سبک زندگی شان افزایش می دهند، ممکن است نیاز به غربالگری سالانه در رابطه با سرطان ریه را با استفاده از سی تی اسکن داشته باشند.
غربالگری سرطان ریه بطورکلی به افراد ۵۵ساله و مسن تر پیشنهاد می شود که سال هاست مصرف سیگار بالایی دارند. در مورد خطر سرطان ریه با پزشک خود حتما مشورت کنید تا به این نتیجه برسید که آیا کاندید غربالگری سرطان ریه هستید یا خیر .

روش های تشخیص سرطان ریه

اگر دلیلی برای اثبات وجود این بیماری وجود داشته باشد، پزشک می تواند تعدادی آزمایش را برای جستجوی سلول ها ی سرطانی و رد شرایط دیگر تجویز کند . آزمایشات ممکن است شامل موارد زیر باشد :

 

تست های تصویر برداری
تصویر اشعه ایکس از ریه های شما ممکن است توده یا گرده غیر طبیعی را نشان دهد . سی تی اسکن می تواند ضایعات کوچک در در ریه های شما را نشان دهد که ممکن است در پرتو نگاری تشخیص داده نشوند .

 

 

سایتولوژی خلط
اگر سرفه دارید و سرفه هایتان همراه با خلط می باشد ، بررسی خلط زیر میکروسکوپ می تواند بعضی اوقات وجود سلول های سرطانی را آشکار کند .

 

تجزیه و تحلیل دقیق سلول های سرطانی در آزمایشگاه انجام می شود و در نهایت نوع سرطان ریه مشخص می شود. نتایج آزمایش های پیشرفته می تواند ویژگی های خاص سلول های سرطانی را برای پزشک مشخص کند که می تواند در تعیین پیش آگهی نوع بیماری و در روند درمان به فرد کمک قابل توجهی می کند

آزمایش هایی برای تعیین درجه سرطان ریه

پس از تشخیص این بیماری ، متخصص مربوطه برای تعیین مرحله سرطانی تلاش می کند تا بتواند با توجه به درجه سرطانی بودن ریه بهترین روش را برای درمان ببیماری تجویز کند . تست های مرحله ای ممکن است شامل روش های تصویر برداری باشد که به پزشک این امکان را می ده دکه شواهدی را مبنی بر شیوع سرطان در خارج از ریه های بیمار جستجو کند . این آزمایشات شامل ، CT، MRI، PET و اسکن از استخوان می باشد.
البته هر تست برای هر فرد مناسب نیست . درجه سرطان ریه از ۰  تا ۵ متغیر است و کمترین مراحل نشان دهنده سرطان محدود به ریه می باشد .در مرحله چهارم ، سرطان پیشرفته در نظر گرفته می شود که در مناطق دیگر بدن نیز شیوع می یابد .

 





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: